Werkwijze
Wij hebben een unieke werkwijze waardoor we voorstellingen maken met veel impact, zowel in het maakproces als de uitvoering.
Het maakproces.
2. Onderzoeksfase Door middel van door u aangeleverde bronnen doen wij onderzoek. We lezen, bekijken maar voeren ook gesprekken met de doelgroep. Hiermee dompelen wij ons volledig onder in het onderwerp. 3. Eerste schrijffase In deze fase schrijven we de rode draad van het te vertellen verhaal. 4. Doelgroep participatiefase We spelen scènes samen met de doelgroep. Hierdoor komen we samen tot de vorming van de personages en het taalgebruik zodat de productie in lijn is met de belevingswereld van de doelgroep. 5. Tweede schrijf fase – herijken verwachtingen klant, artistiek product en realiteit. In deze fase leren we allemaal omgaan met teleurstellingen. We moeten soms lastige keuzes maken om de kwaliteit van het verhaal te waarborgen. 6. Reading voor doelgroep We lezen het stuk voor de doelgroep om te ondervinden of zij zich nog steeds kunnen herkennen in het verhaal. 7. Derde schrijffase hierin maken we de laatste aanpassingen aan het verhaal en beginnen we met repeteren. 8. Try out Na voldoende repetities organiseert uw instelling een try out voor een gemêleerd, geselecteerd publiek. Dit om reacties te peilen over inhoud en vorm van de productie. 9. Laatste schaaf. Met de reacties aan de hand van de try out gaan we met een kritische blik over de productie en verwerken daar waar nodig en mogelijk de feedback. 10. Première De première wordt georganiseerd door uw instelling en hier kunt u uw stakeholders, partners en klanten uitnodigen. Uitvoeringsproces Samen hebben we nu een heel mooi product gemaakt die u kan uitzetten bij uw klanten, bijvoorbeeld scholen. Hierbij doet u de organisatie en spelen wij de voorstelling. Wij vinden het belangrijk dat iedereen in zijn kracht staat. Daarom doet u het nagesprek of de verwerkingsles. U bezit de middelen voor het herkennen van eventuele zorgsignalen en heeft het netwerk voor het adequaat doorverwijzen. |